Monday 16 June 2014

Cukai Jalan Tamat Tempoh

16hb Jun 2014,

16hb Jun setiap tahun Itu adalah tarikh yang memeritkan jika ianya datang, kalau tak bersedia dari awal sudah tentu akan memeningkan kepala mana tidaknya, Insuran sahaja dah berapa RM..RM..cukai jalan lagi...nasib baik cukai Jalan tu RM278.00 jer setahun.
Bagi aku persediaan awal dan berterusan memang perlu ada, contoh macam aku dan beberapa orang rakan setugas menjalankan permainan kutu, kami namakan Projek  Kutu Roadtax seramai 12 orang RM200.00 sebulan , giliran pula mengikut tarikh tamat cukai jalan masing-masing.
Memang sangat membantu meringankan kepala kerana waktu roadtax tamat tempoh , ketika itu juga dapat duit kutu ermm.... bayangkan RM2400.00 tu...semua kos sudah sedia dengan sedikit lebihan untuk berbelanja. dengan senang hati dapat diselesaikan urusan tersebut tanpa berkira2 untuk mencari wang. Ini dah kali ke3 kita orang punye projek kutu roadtax berjalan akan disambung lagi selepas tamat bulan Ogos ni. InsyAllah. Ini adalah antara projek menabung. Amalan berjimat cermat. hehehe.


Apapun semua nya telah diselesaikan semalam. Urusan insuran dan cukai jalan telah dibuat semalam, pagi pergi ke pejabat Insuran rakan aku, lepas tu pergi Pejabat Pos perbaharui cukai jalan, hari ini semua dah selesai, tunggu 1 tahun lagi untuk proses berulang hehehe.

No comments: