Monday 8 October 2007

Hari minggu


Kak Rodziah dan suami Mr Mick, dan kiri sekali rakan mick

Minggu ni nasib aku..kena keje Sabtu dan Ahad..kesian anak2 aku tak dpt gi jenjalan tapi takpe demi tugas..aku korbankan hehehe..ni yang aku dapt cuti ari Isnin ni sebagai ganti.

Malam tadi temankan member aku hantar member dia ( skang dah jadik member aku gak hehehe) balik ke hotel dia kat London. Member ni Pramugara MAS, sebelum dia datang sempat gak lah aku kirim satu Pek MILO mesia heheh..sini ada MILO tapi rasa dia lain skit anak2 aku tak suka hehehe..syukur raya ni minum MILO ler hehehe..walaupun hajat untuk makan sambal petai Udang raya ni tak kesampaian sebab tak der musim petai ..so dia tak dpt bawak hehehe..

Kena beli petai dalam tin lagi ler nampak gayanye ni hehehe.
Ari ni cuti sempat gak ler aku mengkontek rakan2 kat Mesia..guna skype ni..nasib baik ada skype ..murah kos tepon dari UK ke Mesia..lebih murah dari kadar org mesia call orang mesia di mesia sendiri..( apa aku cakap ni..betul ker ayat aku ni?) rasa macam berbelit2 jer ayat aku ni..takpe korang pandai2 la fahamkan ekk..aku posa..biasa laa..hahahahha..

kepada Din tq banyak2 sebab tolong wakilkan bayarkan zakat fitrah kitorang sekeluarga kat mesia. Aku mmg nak bayar kat mesia sebab nya..kat sini cukai tinggi dah tu cukai yang aku bayar ni mmg dorang guna untuk charity council so dah kira mcm zakat aku kat rakyat2 UK ni ler...dan lagi warga2 ISlam seperti PAkistan, Arab, Iran dan macam2 negara yang ada menjadi PR kat sini semuanya kaya kaya.. so aku merasakan baik aku bayar kat Mesia sekurang2nya kat Mesia tu rasanya ramai lagi yang lebih memerlukan perhatian hasil dari zakat ni..aku rasa ler..tu sebab aku buat keputusan gitu.

Tengkiu lagi sekali kat TOK DIn hehehe..lama tak sebut TOK ..rindu kat korang semua aa..TOK Kamal, ToK Nin, ToK Jas, TOK itu tok Ini heheh..kat sini tak der tok tok..sebut nama dorang jer..walaupun dorang tua dari kita ker..atau dorang pangkat besar ker..Professor ker prof madya ker..sebut nama jer..tak sebut pon Title dorang kat sini..hehehe...tu yang beza dengan kita Kat Mesia.aku suka orang sini punya cara...peramah hormat menghormati tak memandang darjat...( kat tempat keje aku ni ngan kat Uni serta persekitaran tempat aku tinggal ni ler) Orang tempatan begitu peramah dan bersopan. pantang bertemu atau berselisih mesti ada ucapan atau tegur dengan kata2 yang baik2..

No comments: